Fula älghorn!

Martin och älghorn går inte ihop! Eller man kanske ska säga döda älghuvuden! Varför skulle någon vilja hänga upp något sånt på en vägg? Är det för att skryta? Eller för att man tycker det är fint? Nej, det sista kan det inte vara, det är jag helt säker på. Tyvärr så är det så att det har hängts upp ett till älghuvud i våran stugan i Sälen. Som om det inte räckte med det skräckinjagande huvud som redan hängde där? Men nej! De skulle bums ha upp ett till, bara för att morfar råkade skjuta en älg under det här årets älgjakt!

Jag tycker bara dom är hemska och fula, jag kan knappt titta på dom! Jag blev genast inte så sugen på att åka dit igen, jag som trodde att ingenting kunde ändra på det! Men sen hängde man upp en död älg och vips så var den borta!

Varför? Jag frågar mig själv varför?


/ Martin

Kommentarer

Tänk inte, skriv bara!

Namn:
Senil?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0