Martins planering

Nu när julen är så nära måste jag börja planera. Men det är ingen vanlig planering! På julafton måste jag alltid tvätta mig, klippa naglarna och sätta på mig fina kläder. Det har mamma alltid varit väldigt sträng på. Så har det alltid varit. Men det har tyvärr inte alltid varit så uppskattats. När jag var liten hatade jag att duscha, jag ville alltid bada badkar, men jag vet inte varför men på julafton så var det duschen som gällde. Och jag ville ju inte duscha, det fanns ju så många andra saker som var betydligt roligare att göra på en julafton, som tex att se på tv, busa och läsa på julklapparna. Så då bråkade jag med mamma och då hotade hon med:
Mamma: "Om du inte gör det så låser vi ute jultomten och då får inte du några julklappar!"
Och envis som jag är så svarade jag snabbt och skarpt:
Martin: "Det gör inget. Av honom så får vi ju ändå så bara strumpor, en bok och ett par kalsonger!!!"
Men det blev lyckat ändå till slut!

Dessa tider här helt förbi. Nu måste jag duscha och klippa naglarna och göra allt som hör där till på juulaftonsmorgonen. Det har blivit en tradition! Så nu måste jag tajma in så att jag inte klipper naglarna för tätt inpå så att det inte blir så att jag inte har några kvar att klippa på den stora dopparedagen!


/ Martin

Kommentarer
Postat av: Tomten

Det där tror jag inte var riktigt sant? med dusch och nagelklippning och att din mamma skulle vara så sträng på julafton.



Ho, Ho och God Jul!

2008-12-12 @ 09:22:24
Postat av: marielle

åh du är så bra martin :) jag saknar dig massvis massvis massvis.

2008-12-12 @ 12:34:11
URL: http://marieelle.blogspot.com
Postat av: Sofa

Jag klipper tånaglarna i min lillasysters säng..

2008-12-12 @ 19:54:23
URL: http://kramfors.webblogg.se/

Tänk inte, skriv bara!

Namn:
Senil?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0