I Barcelona skiner solen!

Hola a todos!

Efter att pappa fastnat vid en tidning inne på Kupolen blev det bråttom. Men när vi väl kom fram hade vi typiskt nog god marginal. Min stol inne i planet var den hårdaste stol jag suttit i. Men annars var det bra, mycket plats åt benen och så kom vi iväg i tid. Kors i taket! En flygvärdinna/värd (hur säger man?) skulle läsa upp någon viktig information. Han började på spanska och då tänkte jag: nu ska jag hänga med och försöka förstå. Men jag hade inte en chans, det gick så fort. Sen tog han det på engelska och jag tänkte: men nu kommer jag ju förstå. Men icke! Det gick på tok för fort och det var långt över hastighetsbegränsningen kan jag lova! Sen tog han det på svenska (han var den enda i personalen som faktiskt kunde svenska) och då visste jag att nu kommer jag ju förstå, så är det bara. Men inte denna gång heller. Så inte ens på mitt eget språk så hann jag med. Pappa tror att de tävlar i vem som kan prata fortast.

När jag steg ur planet på Barcelonas flygplats El Prat så var den där: VÄRMEN!!! Och jag som hade tvivlat! +26 grader och sol! Så underbart! På hotellet höll vi på att inte få något rum. "It has been canceled", sa han i receptionen. Men vi fick ett till slut efter många om och men!

/ Martin

Kommentarer
Postat av: marielle

jag sitter i stickad tröja här & känner värmen jag med. Eller inte. Skönt att ni kom hem bra iaf.

2008-11-02 @ 13:43:28
URL: http://marieelle.blogspot.com
Postat av: Sofia

Har du haft det bra?

2008-11-02 @ 17:45:40
URL: http://bingochbong.blogg.se/

Tänk inte, skriv bara!

Namn:
Senil?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0