Vasaloppet

Idag gick årets upplaga av Vasaloppet av stapeln!

Det är väldigt fascinerande att se att så många människor från en massa olika länder ger sig ut i skogen för att åka nio mil på ett par skidor!

Jag var på plats vid starten i Sälen och fick se hela spektaklet!
Jag fick se hur hela massan skulle försöka ta sig upp för backen precis på andra sidan vägen! Det var en rolig syn!
Jag fick se folk som hade klätt ut sig till olika saker, tex en gammal dam som nu hade blivit en indian, några hockeyspelare som åkte i full utrustning och samlade in pengar till välgörenhet! Jag fick faktiskt också se Andre Pops (uttalas som andra, fast med ett e) i egen hög person!










/ Martin


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ingen som kopierade våran skolvasalopps-stil får jag hoppas?! Den är det copyright på xD

2009-03-07 @ 18:58:08
URL: http://kramfors.webblogg.se/

Tänk inte, skriv bara!

Namn:
Senil?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0